Coming soon

"Na baru s Masarykem" - autorova připravovaná novela. Již brzy i na Vašem nočním stolku.

úterý 19. března 2013

JEDEN DEN S WOODYM

 1/

Noční červencový New York. Ze střešního apartmá na Manhattanu se ozývá zvuk praskající sedačky a Jackův němý úžas. Po několikáté a s nadšením právě zhlédnul jeho oblíbený film Annie Hall. 
"Ten Woody je prostě geniální, geniální," opakovaně se utvrzuje Jack, ,,co bych dal za to prožít jeden den jako Woody!" 
Před spaním si na YouTube ještě jednou přehraje píseň z filmu "It seems like old times", kterou zpívá Annie Hall (Diane Keaton) a k té si nalije skleničku Hennessey. Zavře oči a nechá se unášet pomalým, ale energicky jemným rytmem melodie. Cigareta Lucky Strike v popelníku pomalu dohořívá, když v tom  dostane Jack spásný nápad: "Od příštího rána do večera budu s lidmi mluvit pouze v citátech a myšlenkách od Woodyho!" 

"V práci, s manželkou, v obchodě, no prostě všude." 
Rozrušením usnul až ve 3 ráno.

2/

Toho rána se Jack probudil do slunného letního dne a začal svou předem promyšlenou hru. 

"Kdyby mi tak Bůh chtěl dát nějaké znamení, třeba složit na mé jméno velikou sumu ve švýcarské bance." napadne ho první myšlenka. 

Políbí svou spící ženu Karen a odchází do koupelny. Jako každé ráno si pustí ke sprše rádio. 

"V Bronxu bylo uneseno další dítě!" hlásí moderátor z rádia. 

"Jasně, kdyby mě unesli jako dítě, mí rodiče by začali okamžitě jednat - pronajali by můj pokoj!" 

Po chvíli vstoupí do koupelny Karen, zrovna když Jack masturbuje ve sprše. 

"Ty si taky nemůžeš dát chvíli klid, co?" zeptá se ho s úsměvem Karen.

"Nezavrhuj masturbaci, je to sex s někým, koho opravdu miluješ," odpovídá pohotově  překvapený Jack, ,,navíc náš milostný život nestojí za nic, naposledy jsem byl v ženský, když jsem navštívil sochu Svobody." 

"Vtipný jako vždy." řekne podrážděně Karen. 

"Můj psychoanalytik mě varoval, ať si tě neberu, ale bylas' tak krásná, že jsem si našel jiného psychoanalytika." 

Toho dne už Karen s Jackem nepromluvila. 

3/

Když Jack dorazil taxíkem do práce, ihned se pochlubil ranní historkou, pravda, nepatrně upravenou, svému otravnému kolegovi Georgovi ze sportovního oddělení: "Některý ženský jsou strašně dětinský, nedávno mi jedna vlezla do koupelny a potopila všechny moje lodičky!"

"V jakým filmu byla tahle hláška," ptá se George, ,,v něčem od Formana?"

"Od Woodyho Allena!" odpoví mu nevrle Jack.

"Dneska je venku strašné horko, hlásí to na celý týden, dokonce i naše rosnička to potvrdila." informuje George Jacka.

"Je to hrozné, víš jak špatně snáším horko, kdybych si měl vybrat mezi papežem a klimatizací, beru klimatizaci." odpovídá Jack. 

"To taky bylo v nějakým filmu?!" ptá se George s usměvem a lehkým nepochopením.

"No jasně, v něčem od Formana, asi v Amadeovi!" směje se Jack. 

"Na jaké téma dnes píšeš sloupek?" ptá se zvědavě George.

"Čtenáři si přáli vtipné glosy o smrti a Bohu, takže už od rána něco vymýšlím!"

"Tipuju to na dvě základní rozdělení," vysvětluje Jack, ,,nechci dál žít v srdcích svých spoluobčanů; chci dál žít ve svém bytě."

 "A za další, nejenom že není žádný Bůh, ale zkuste třeba sehnat přes víkend instalatéra." dodává Jack.

"Tak to se bude líbit, to je skvělý" směje se George. 

"Máš dnes večer nějaký plán," ptá se George a otevírá svůj černý kožený kufřík, ,, mám dva lístky na Knicks, půjdeš se mnou?"
"Chceš-li pobavit Pána Boha, seznam ho se svými plány do budoucna." odpovídá se zvonícím telefonem v ruce Jack.

Toho dne už George s Jackem nepromluvil.

4/

"Dobrý den pane sexy žurnalisto, setkáme se dnes?" ozve se v telefonu Jackova milenka Brenda.

"Půjdem rovnou ke mně na kobereček před krb – rád začínám jídlo dezertem." pronese tichým hlasem Jack.

"Oukej, ale půjdem raději ke mně," souhlasí Brenda, ,,tak přijeď v 7, budu na Tebe čekat"!

"Budu tam bejby!" potvrzuje tajnou schůzku Jack.

Po zbytek dne Jack pracoval na svém zítřejším sloupku, který měl opravdu velký úspěch a to nejen z důvodu jeho vtipného obsahu, ale k samotnému důvodu až o něco později. 
Blíží se sedmá hodina a Jack zvoní na Brendiny dveře a vítá ji otázkou: "Je sex sprostý? Jedině když se dělá správně."
Po zcela sprosté chvilce Jack míří do kuchyně pro láhev "Amour de Deutz" a dvě skleničky. Nepozorně a zbrkle otevírá láhev šampaňského a zátka končí v Brendině oku. 


"Já jsem hodný, nikdy bych sexuálně neobtěžoval slepce." zcela špatně komentuje situaci Jack. 
"Vypadni hajzle, už Tě nechci vidět, vrať se k tý Tvojí paničce", křičí na něj s rukou přes pravé oko Brenda, ,,vypadni!"

"Nebýt toho, že mě nesnášíš, mohli jsme mít početnou rodinu." dodal neúměrně situaci Jack.

Toho dne už Brenda s Jackem nepromluvila.

5/

Jack si před Brendiným domem zapálí cigaretu. Po chvilce si přivolá taxíka a jede zpět domů na Manhattan. Dva bloky před domem uvidí z okýnka taxíku svou manželku Karen, jak se líbá s neznámou ženou. 
"Zastav, slyšíš, zastav sakra!" křičí Jack na taxikáře. Prudce otevře dveře a vyběhne na silnici. Nevšimne si však kolem projíždějícího autobusu.  

Jack leží v ratolišti krve. 

Z kapsy od saka mu čouhá lístek s citátem od Woodyho: "To je v podstatě můj dojem ze života… je plný samoty, bídy, utrpení a neštěstí – a všechno to nějak moc rychle skončí."

Toho dne už Jack nepromluvil. 



"Smrti se nebojím, jen u ní nechci být." Woody Allen





[1] (CC BY-SA 3.0)Woody Allen. Wikicitáty. [citováno dne 18. 3. 2013]. Dostupné z: http://cs.wikiquote.org/wiki/Woody_Allen. 
[2] Diane Keaton. It seems like old times. In: Youtube [online]. [citováno dne 18. 3. 2013]. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=9FAV3zr1PMk.

Žádné komentáře:

Okomentovat