Coming soon

"Na baru s Masarykem" - autorova připravovaná novela. Již brzy i na Vašem nočním stolku.

neděle 7. dubna 2013

PROFÍCI Z GOOGLU

Každý ve svém okolí známe nějakého profíka z Googlu. Buďto jím jste právě Vy, nebo máte alespoň jednoho takového uloženého v telefonu, i když jich bude patrně více.  

Profíci z Googlu se dají rozdělit do dvou základních kategorií. První jsou ti, kteří ač nemají obor vystudován, nebo v oboru nepracují, pomocí vyhledávače rozlousknou jakýkoliv problém a své okolí o nově nabyté vědomosti rádi informují. 

Druhá kategorie profíků je jakýsi upgrade první skupiny, ovšem ti si chtějí své jednoduše vyhledané informace vyzkoušet v praxi. Takovým typem profíka z Google druhé kategorie je i třicetiletý státní úředník David. Díky video receptům se naučil slušně amatérsky vařit, sepsal svým přátelům již několik kupních smluv, žel často neplatných a neúspěšně diagnostikoval sám sobě i přátelům rakovinu varlat, plané neštovice a dokonce i schizofrenii. 

David se sešel se svými kolegy z práce, Tomášem a Lenkou, v jejich oblíbeném italském bistru.

"Zítra budu poprvé připravovat konfitovaná kachní stehna!" sděluje s nadšením David svým přátelům.
"Vždyť na to nemáš tu speciální konfitovací troubu!" odpoví mu Tomáš.
"Tome, ty jsi přece nikdy nevařil, jak to můžeš vědět?" ptá se jej nechápavě David.
"Četl jsem to na Googlu," vysvětluje mu Tomáš, ,,Pohlreich to někde vařil a já nevěděl co je to konfit!"

"Serte na klenfity z kachny," vmísí se do rozhovoru Lenka, ,,já byla včera na rande a on mi ještě neodepsal!"
"Hoď se do pohody, četl jsem, že chlap má odepsat ženské v rozmezí od 48 do 72 hodin," rozumuje svobodný mládenec David, ,,prej je pak ženská napjatá a chlap jí tak dává najevo lehký nezájem, na kterým si vy ženský ujíždíte, ne?"
 "Tak snad ještě odepíše!" ujišťuje Lenka sama sebe.

"Dneska dávají na dvojce film 2001: Vesmírná Odysea!" oznamuje Tomáš jeho večerní program. 
"Ano, to je Kubrickův film, nadčasový, ale celé zpracování na mě působí  intelektuálně," popisuje film David, ,,ale ještě jsem to neviděl, tak to dneska pustím!" 

"Omlouvám se za vyrušení, zde je vaše polévka Minestrone, cuketové risotto a parmazánové gnoči!" seznamuje číšník skupinku přátel s jejich objednávkou.
"Tak snad jsme v italském bistru, ne," promlouvá kuchař z internetu David po odchodu číšníka, ,,to nejsou žádné gnoči, ale ňoky!"
"No, taky jsem se lekl, jak to řekl!" souhlasně přikyvuje Tomáš

"Jak to vypadá s tím barákem Tome?" ptá se Lenka kolegy u večeře.
"Už mám kupce, za právníkem s tím ale nejdu," informuje s nadšením Lenku, ,,stáhnul jsem si smlouvu z netu!"
"Použil jsi tu, jak jsem Ti na ni poslal odkaz?" ptá se jej David.     
"Jasně, pročetl jsem si ji a zdála se mi oukej," s úsměvem odpovídá Tomáš, ,,kupci neprotestovali, tak jsem ušetřil nějaký ten tácek!"

"Přesně tak, dneska je na webu všechno," oznamuje Lenka, ,,některé služby časem zmizí a ušetříme tím dost peněz!
"Co si člověk neudělá sám ...!" dodává Tomáš.
"Souhlasím, jak Vám chutná dnešní večeře," ptá se kolegů David, ,,u mě teda nic moc, uvařil bych to lépe!"
 "Příště prostě přijdete na večeři ke mně," navrhuje David, ,,a připomeňtě mi, že Vám mám ukázat tu operaci srdce na YouTube!"

"Kdybys mi raději poradil co na má bolavá záda," stěžuje si Lenka, ,,k doktorovi se mi s tím nechce!"
"Vydrž Leni, hodím to do Googlu v mobilu!" nadšeně vyhledává David. 


Co myslíte, vyzkouší si někdy David i operaci srdce, nebo ji raději přenechá profíkům? 

Žádné komentáře:

Okomentovat