Coming soon

"Na baru s Masarykem" - autorova připravovaná novela. Již brzy i na Vašem nočním stolku.

čtvrtek 18. dubna 2013

RÁDOBY MODERNÍ LOVESTORY

1/

Oliver vybíhá schody ke svému bytu, jak nejrychleji může. Ve třetím patře zbrkle zakopne a narazí si koleno. Kulhavě pokračuje dál. Otevírá dveře, vyzouvá si boty a odhazuje je nevděčně do rohu, i když je koupil teprve před dvěma dny. Zapíná svůj notebook a s nedočkavostí dítěte zadává heslo ke svému mailovému účtu. 

"ZPRÁVA OD NÍ!" s nadšením otevírá mail a pečlivě čte každé z jejich slov, na která se tak těšil.

kristina31@gmail.com


Ahoj Olivere.

Tvůj minulý mail mě moc potěšil a pobavil. Opravdu jsi vtipný, takže se nemusíš bát, že bys mě nudil. Dnes je to v práci blázinec. Dokončujeme reklamu pro mobilního operátora, takže všichni vyšilují, včetně mě. Musela jsem se podívat na náš první mail a měl jsi pravdu, fakt si píšeme čtvrtý měsíc. Utíká to rychle. O víkendu se chystám za rodiči a s kamarádkami ze střední máme v plánu babský pokec. Zřejmě se jim zmíním i o Tobě. Už slyším Sandru, jak mně bude přednášet o úchylech a stalkingu. :-) Jaké máš Ty plány na víkend? Musím se vrátit k práci. Těším se na Tvůj mail. Užij si víkend. K.

Oliver dočetl mail od Kristiny a zapaluje si cigaretu. S dětským úsměvem se chystá Kristině odepsat a vzpomíná, jak mu před čtyřmi měsíci omylem poslala mail, který byl původně adresován reklamačnímu oddělení obchodu Saint Oliver. Reklamace byla tak vtipně napsaná, že jí Oliver prostě musel odepsat zprávu o jejím omylu a od té doby si píší prakticky denně. I když se nikdy neviděli, oběma jim připadá, jakoby se znali léta, což si několikrát potvrdili. Domluvili se, že si nepošlou ani svoje fotky a kontakt nechají jen v rámci mailů. Z prvotního vykání rychle přešli k osobnímu psaní svých zábavných, ale i smutných zážitků.

Ahoj Kristino,

díky za pochvalu. Právě jsem dorazil z práce. Uvažuju, že zajdu do fitka, ale jak už jsi během našeho psaní poznala, někdy to fitko nahradím knížkou, nebo vařením. Během oběda jsem si skočil do knihkupectví a koupil novou kuchařku od Pohlreicha. Vzpomněl jsem si na jeden z Tvých mailů, kdy jsi ho označila jako "plešatého sprosťáka", ale mě to jeho vaření fakt baví. Jinak víkend budu mít pracovní. Čekají mě hory smluv, které musím projít. Co o mně povíš kamarádkám? :-D Přiznám se, že já už jsem přátelům o Tobě řekl. Smáli se, jestli nejsi náhodou ve skutečnosti chlap, když si tolik rozumíme. Díky za mail, pěkný víkend a pozdravuj Sandru. O.

Odsunul se od stolu a podíval se na tašku do fitka a na novou kuchařku. 
"No nic, jde se na to," říká si Oliver, ,,vaření je taky makačka!"

2/

Víkend tráví Oliver pracovně, přesně tak, jak psal Kristině. Občas koukne do mailové schránky, ale kromě spamů a reklam, ani jedna zpráva od ní.  

"No, teď je na řadě s psaním ona, nebudu ji bombardovat dalším mailem, nakonec budu fakt vypadat jako stalker," přemýšlí, ,,napíšu alespoň koncept dopředu a v pondělí jí to ofiko pošlu."

Milá Kristino,

jak dopadl víkend? Bav ...

1 nepřečtený email od:  kristina31@gmail.com

Oliverovi vyjede oznámení na postranní liště, které rychle otevře.

Drahý Olivere, 

vím, že píšu pozdě večer. Určitě koukáš do smluv a kouříš jednu Camelku za druhou, co? Sedím s kamarádkami v baru. Bavím se, ale vzpomněla jsem si na Tebe a musela Ti napsat. Přisedli si k nám nějací chlápci. Holky už s nimi tančí, ale zřejmě si nedokážu tak dobře pokecat s ostatními, jako s Tebou. Vryl ses mi do myšlenek. ;-) Vím, že jsme si slíbili, že si budeme jen psát, ale chci Tě vidět. Až se vrátím do Prahy, zajdeme na víno? P. S. mají tady opravdu výborné jihoamerické Chardonnay, určitě by Ti taky chutnalo. Pokud by ses nechtěl sejít, pochopím to. K.

Oliver vymaže těch již pár napsaných slov a přemýšlí, co Kristině odepsat.
 
"Sakra, vím, že si s ní rozumím, ale co když nebude můj typ," zvažuje odpověď Oliver, ,,risknu to, i kdyby měla sto kilo!"

V odpovědi jí Oliver píše, že souhlasí a naplánuje setkání v pondělí v sedm v Café Anděl, které oba dva znají. 

"Jak se poznáme, sakra?" ptá se sám sebe Oliver.

Oliver píše s tlukotem v srdci závěr mailu: ,,Dám - rezervaci - na - stůl - u - okna. - Budu - se - těšit. - O."

3/

Oliver vždy chodí  na schůzky o pár minut předem. Dnešek není výjimkou. Objednává si jemně perlivou vodu a nervózně poklepává pravou nohou. V tramvaji i cestou do kavárny se na něj usmálo pár dívek, což ho utvrdilo, že dnes vypadá dobře.

"Hlavně se narovnej, sakra," říká si v duchu, ,,a na začátek žádný kafe, určitě se mi zase budou klepat ruce!"

"Devatenáct deset, dává si na čas," koukne na hodinky a pokračuje dále v myšlenkách, ,,dneska tady prošlo tolik holek, jako za celou dobu, co tady chodím, sakra!"

Lidé u okolních stolků začínají Olivera nenápadně sledovat. 

"Tak ta dneska nepřijde!" s úsměvem špitne mladík od protějšího stolu své přítelkyni.
"Nech toho, vždyť je to fešák," odpovídá přítelkyně mladíkovi, ,,ta určitě přijde!"
"Jak jako fešák?" zeptá se mladík rozhořčeně a pošle Oliverovi vysmívavý pohled.

Když se Oliver v 19.15 naposledy podívá na hodinky, převrhne skleničku s vodou. Shýbá se pro spadlou sklenici pod stůl, když v tom nad sebou uvidí tu nekrásnější ženu, jakou kdy viděl.

"Ahoj." řekne nesměle Oliver. 
"Ahoj." s úsměvem odpoví Kristina.

Žádné komentáře:

Okomentovat